28 Ocak 2012 Cumartesi

Algoritma Nedir?

   Algortima'yı basitçe tanımlamak gerekirse yapılan işleri ve olan olayları aşamalara ve adımlara dökme işlemidir.Algoritma genellikle programlamada kullanılır.Bir program yapılmadan önce mimarisi, mantığı oturtulur ardından tüm eylemler adımlara dökülür. Bu kod yazımını kolaylaştırır.
   Hadi bizde kendi algoritmamızı yapalım.Salonda otururken susadık ve su içmeliyiz.Adımlara dökelim:
1- Yerinden kalk.
2-Salon kapısına yürü.
3-Kapının açık olup olmadığını kontrol et.
4-Açıksa adım 6'ya git kapalıysa adım 5'e git.
5-Kapıyı aç.
6-Salondan dışarı çık.
7-Mutfağa yönel.
8-Kapıyı kontrol et.
9-Açıksa adım 11'a git kapalıysa adım 10'a git.
10-Kapıyı aç.
11- İçeri gir.
12-Bardak al.
13-Sürahiyi al.
14-Suyu doldur.
15-Suyu iç.
16- Hala susamış olup olmadığını kontrol et.
17-Susamışsan  adım 14'e dön, susamamışsan adım 18'e git.
18- Sürahi ve bardağı bırak.
   Evet bu şekilde bir algoritma yaptık.Çok zor değil değil mi?Şimdide bir programda bu nasıl olur diye düşünelim ve bakalım.Amacımız kulanıcıdan aldığımız sayının 5'ten büyük olup olmadığını belirleyip bunu kullanıcıya  bildirmek olsun.
1- Ekrana "Bir değer giriniz" diye yazdır.
2-Girilen değeri al.
3- Değeri kontrol et.
4-Eğer değer 5'ten küçükse ekrana "değer 5'ten küçük" diye yazdır.
5-Eğer değer 5'ten büyükse ekrana "değer 5'ten büyük" diye yazdır.
6-Eğer hiçbir şart uymuyorsa ekrana "değer 5'tir" diye yazdır.
   Bunu da programlamada kullanılanılan algoritmaya örnek olarak gösterebiliriz.Ayrıca algoritmayı şekillerle de ifade edebiliriz. Bunlara akış şeması(flowchart) denir.Bir flowchart örneği:



Flowchart ile ilgili daha fazla bilgiyi internetten bulabilirsiniz..
   Evet artık algoritama nedir ve nasıl yapılır biliyorsunuz.Sizde gündelik hayatta yaptığınız şeylerin algoritamasını yapmaya ne dersiniz?

1 yorum: